Adres:

Het Tekenatelier
Tjariet 58
9746 PE Groningen
+31 6 45 40 87 93
j.hemstra@hettekenatelier.nl

Cliënten Het Tekenatelier

Een selectie van cliënten die in Het Tekenatelier een coachings- of therapietraject volgden:

  • Een vrouw (69) die ernstig ziek is geweest. Ze heeft gevoelens van machteloosheid, angst, boosheid en teleurstelling. Coachingsdoel: ‘Ik wil mijn gevoelens uiten en vertrouwen herwinnen.’ (2 sessies)
  • Een man (52) met gevoelens van een burn-out. Hij wil weer contact kunnen maken met zijn creativiteit. Coachingsdoel: ‘Ik wil mijn creativiteit uiten. Ik wil laten zien wie ik werkelijk ben.’ (10 sessies)
  • Een vrouw (50) met angst- en paniekaanvallen en dwanghandelingen. Therapiedoel: ‘Hoe kan ik zicht krijgen op mijn angst en paniek?’ (5 sessies)
  • Een vrouw (49) die traumatische ervaringen heeft gehad. Therapiedoel: ‘Hoe kan ik mijn pijn, verdriet en boosheid uiten?’ (7 sessies)
  • Een man (45) voelt zich onveilig en geblokkeerd. Therapiedoel: ‘Hoe kan ik in contact komen met mijn gevoel?’ Hoe kan ik de traumatische ervaringen uit mijn jeugd verwerken en een plek geven in mijn leven?’ (29 sessies)
  • Een vrouw (43) die het moeilijk vindt om haar grenzen te bewaken en voor zichzelf op te komen. Coachingsdoel: ‘Ik wil goed voor mezelf zorgen.’ (5 sessies)
  • Een vrouw (41) die in een onderzoek zit naar wie ze is en wat ze wil en kan. Therapiedoel: ‘Hoe kan ik zijn wie ik ben en kiezen voor mezelf?’ ‘Hoe kan ik goed voor mezelf zorgen en meer zicht krijgen op mijn toekomst?’ ( 20 sessies)
  • Een man (31) met add die last heeft van negatieve overtuigingen. Therapiedoel: ‘Hoe kan ik vertrouwen krijgen in mezelf en in anderen?’ (7 sessies)
  • Een studente (24) die problemen op het gebied van relaties en gezondheid heeft. Therapiedoel: ‘Hoe kan ik mezelf zijn? Hoe kan ik staan voor wat ik wil?’ (6 sessies)
  • Een studente (20) met gevoelens van somberheid en gespannenheid. Zij heeft last van een negatief zelfbeeld. Therapiedoel: ‘Hoe kan ik op een liefdevolle manier naar mezelf kijken?’ (9 sessies)
  • Een student (20) die is vastgelopen in zijn stage. Hij heeft last van faalangst. Therapiedoel: ‘Hoe kan ik van mijn faalangst afkomen?’ (8 sessies)
  • Een jongen (17) met een autistische stoornis (pdd-nos) en een leerachterstand. Hij zit slecht in zijn vel, heeft een kort lontje en functioneert niet goed op zijn werk. Coachingsdoel: ‘Ik wil goed met mijn bazin omgaan.’ (14 sessies)
  • Een middelbare scholier (jongen, 16) met gevoelens van angst, boosheid en destructieve gedachten. Therapiedoel: ‘Hoe kan ik mijn gevoelens uiten? Hoe kan ik positiever over mezelf denken?’ (10 sessies)
  • Een middelbare scholier (meisje 15) die aan automutilatie doet. Er is sprake van uitgestelde rouw (boosheid, onmacht, verdriet) en een negatief zelfbeeld. Therapiedoel: ‘Hoe kan ik mijn gedachten en gevoelens uiten? Hoe kan ik afrekenen met het verleden en mezelf accepteren zoals ik ben’ (12 sessies)
  • Een jongen (15) die op school gepest wordt. Hij heeft een gebrek aan zelfvertrouwen en vindt het moeilijk om voor zichzelf op te komen. Coachingsdoel:’ Ik wil meer zelfvertrouwen en meer voor mezelf opkomen.’ (14 sessies)
  • Een meisje (14) met een leerachterstand. Ze heeft moeite om zich te uiten. Coachingsdoel: ‘Ik wil meer durven praten.’ (12 sessies)
  • Een jongen (14) met adhd. Hij heeft een gebrek aan zelfvertrouwen. Coachingsdoel: ‘Ik wil meer verantwoordelijkheid.’ (6 sessies)
  • Een jongen (13) met adhd en een leerachterstand. Hij wordt gepest. Coachingsdoel: ‘Ik wil meer zelfvertrouwen.’ (10 sessies)
  • Een jongen (13) met een leerachterstand en ASS. Hij vindt het moeilijk om met het reguliere programma van tekenen/handvaardigheid mee te doen. Therapiedoel: ‘Hoe kan deze leerlingen zich beeldend uiten op een manier die bij hem past? Hoe kan hij een emotionele ontwikkeling doormaken en meedoen met het reguliere lesprogramma?’ (10 sessies)
  • Een jongen (10) met kenmerken van ASS. Hij vindt het moeilijk om met emoties om te gaan. Hij vindt het lastig om zich in te leven in en contact te maken met anderen. Coachingsdoel: ‘Hoe kan mijn kind zijn emoties uiten, zich meer inleven in anderen en meer zelfvertrouwen krijgen?’ (15 sessies)
  • Een meisje (9) heeft woedeaanvallen en vertoont stiekem gedrag. Ze vindt het moeilijk om haar boosheid te uiten. Therapiedoel: ‘Hoe kan mijn kind op een gezonde manier met haar boosheid omgaan?’ (5 sessies)
  • Een meisje (9) is neerslachtig, huilerig, erg aanhankelijk en wil niet eten. Op school is ze eenzaam. Therapiedoel: ‘Hoe kan mijn kind haar emoties uiten en zich veilig voelen?’ (9 sessies)
  • Een meisje (9) heeft veel last van buikpijn. Ze wordt gepest en is teleurgesteld in de buitenwereld. Therapiedoel: ‘Hoe kan mijn kind haar frustraties uiten en steviger worden?’ (9 sessies)
  • Een jongen (7) heeft moeite met het uiten van zijn emoties. Hij is vaak boos en agressief. Therapiedoel: ‘Hoe kan mijn kind zijn emoties uiten? Hoe kan hij grip krijgen op zijn boosheid?’ (9 sessies)
  • Een meisje (4) met slaapproblemen en paniekaanvallen. Therapiedoel: ‘Hoe kan mijn kind uiten wat haar intern bezighoudt?’ (6 sessies)

cliënten het tekenatelier groningen

Fotografie: Geert Job Sevink | Realisatie: rogierlankhorst.com | Ontwerp: Studio Frank & Lisa